Henrik

 

Larsen      

 

        

 

Tekstboks: transparencies
&
subtle interactions

Profile     linkedin.com

 

Udvalgte  arbejder                            

Interaction designer,  glass designer & maker
Research into material culture as learning
Teacher
B(Ed) & presenter

 

Tangible computing
Glass & Interaction Design 
Materialitet & læring
Embodiment
Piersiansk semiotik   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

Hands on…Cph  
Tekstboks: combining exploration of urban subcultures with new wearable interaction devices 
                                                                                                          
 



Rapport    (stor pdf fil)                                                                Video link

  

Frihed;
et empirisk studie af rollatorers materialitet

Tekstboks: ”Materiel kultur, krop og læring” 7 s., DPU 2007 (karakter 13)                                       



Synops (pdf)                  Tegn skitse (doc)                Felt noter (excel)

 

 

Håndværksteknisk senso-motorisk læring
– på vej mod en virkets psyko-semiotik

Tekstboks: ”Curriculumteori og institutionsdidaktik” 20 s., DPU 2007 (karakter 11)                        
Keywords    
                      Movement, body, craft, semiotics,   constructivism.
 Abstract       
                      From a constructivist view on learning and on the basis of Peirce´s categories           
this paper undertakes an abductional search into the signs employed in learning movements within the crafts.  From the presentational, representational and interpretative characteristics of the triadic sign the process is conceptualized as a semiosis of interactions constituted by totalities of movements by unities of body and materiality.                                                                                                                            
                     The interplay between the individual and materiality is –from the point of system theory–suggested to function as repeated perturbation and re-entry of subtle understandings of the very process itself. Finally a tentative model is suggested, depicting semiotic development and qualities of the learning process.      
                     Separate attention is given to the possible conflict between the applied theories.

















Opgave (pdf)  



Praktisk sans
 
Tekstboks: En semiotisk læsning af faget sløjd som et eksperimentelt og kommunikativt studie 
af materiel kultur i den radikale modernitet                                                                 
     Sløjd/pædagogiske fag   40s. KDAS 2002 (karakter 11)               



Bachelor-opgave  (pdf)    
  

  

Boligarkitektur som livsstil

Tekstboks: Denne undersøgelse ønsker at sætte fokus på aktuelle forandringsprocesser  
gennem at knytte fænomener fra vor hverdag                                                      
sammen med en grundlæggende sociologisk forståelse.                                       
          Hypoteser:                                                                                                      
                                I.      Boligarkitektur er udtryk for en livsstil                                                  
                                 II.            Boligarkitektur tilbyder en livsstil                                               
                                 III.          Boligarkitektur skaber rammer om livsstiles udfoldelse           
          Case: 
                          Lundegården   Lav-tæt-gårdhuse             Fællestegnestuen        KAB   Ballerup 1969
           Turning Torso Højhus                             S. Calatrava               HSB   Malmø   (2002)
     Samfundsfag 20s. KDAS 2001 (karakter 13)


 

 

 

 

 

Linjefagsopgave   (pdf)        

 

  

Kompetencer og den mundtlige prøve 
i matematik

Tekstboks: Hvorledes kan kompetencetænkning –i bredden og i dybden– 
lægges til grund for udarbejdelsen og vurderingen af den mundtlige prøve ?  
     Matematik 20s. KDAS 2001 (karakter 13)



Linjefagsopgave    (pdf)     

 

 

 

 

Udvalgte glasarbejder 

Tekstboks:  1988-1998 England, Sverige, Danmark                    

Kort præsentation  (PowerPoint)